1993
- Założenie Firmy- Urszula Gajda z synem, Wojciechem Puławskim założyli Spółkę Cywilną COSTA.
- Podstawową działalnością firmy była HURTOWNIA SZTUCZNYCH CHOINEK I OZDÓB ŚWIĄTECZNYCH, a dodatkowo Costa prowadziła całoroczną produkcję odzieży służbowej. Była to produkcja wcześniej prowadzona jednoosobowo prze Urszulę Gajdę.
1995
- Zostaliśmy przedstawicielem najbardziej liczących się w tej branży ozdób bożonarodzeniowych producentów i importerów, co zapewniało nam możliwość posiadania bardzo dobrych cen oraz atrakcyjnego towaru.
1996
- Firma w okresie Świąt Bożego Narodzenia prosperowała bardzo dobrze, ale produkcja odzieży służbowej zaczęła częściej przynosić straty niż zyski.
1997
- Przeprowadziliśmy wnikliwą analizę rynku opakowań jednorazowych, wyniki tych badan potwierdziły nasze przypuszczenia, że we Wrocławiu i okolicach nie ma żadnej profesjonalnej hurtowni w tej branży. Postanowiliśmy wypełnić tę lukę.
1998
- Przelaliśmy część środków naszej firmy na uruchomienie nowej branży. Od samego początku swej działalności na nowym rynku stawiamy na JAKOŚĆ, SOLIDNOŚĆ, PUNKTUALNOŚĆ I SERWIS.
- Zostaliśmy przedstawicielem najbardziej liczących się na rynku producentów opakowań jednorazowych. Nasza elastyczność i polityka sprzedaży umożliwiła nam pozyskanie największych klientów na terenie miasta Wrocławia.
- Kupiliśmy hurtownię opakowań jednorazowych Polibox,
- Zlikwidowaliśmy zakład produkcji odzieży służbowej.
1999
- Uruchomiliśmy sprzedaż hurtową i detaliczną balonów oraz dział profesjonalnego dekoratorstwa balonowego.
1999 - 2000
- Przeszliśmy szereg szkoleń dekoratorskich w kraju i za granicą. Osoby wykonujące dekoracje są stałymi pracownikami .
2000
- Kupiliśmy ALFAR - dystrybutora DUNI POLAND na region dolnego śląska.
2001
- Rozszerzyliśmy sprzedaż balonów o nadruki na balonach.
- Wprowadziliśmy do sprzedaży hurtowej i detalicznej artykuły ślubne, komunijne i okolicznościowe.
- Po sugestiach naszych klientów rozszerzyliśmy ofertę bożonarodzeniową i sylwestrową o fajerwerki.
2002
- Rozbudowaliśmy stronę internetową i znacznie powiększyliśmy ofertę w sklepie internetowym.
2003
- Uruchomiliśmy drugi punkt sprzedaży na terenie Giełdy Kwiatowej przy ulicy Karmelkowej we Wrocławiu,
2004
- Kupiliśmy limuzynę Lincoln Town Car 100 i rozszerzyliśmy zakres naszych usług o wynajem limuzyn.
2005
- Dokupiliśmy kolejną limuzynę Lincoln Town Car 120 tak, aby nasi klienci mieli wybór i aby dostępność tych pięknych samochodów była jeszcze większa.
- Zostaliśmy wyłącznym dystrybutorem światowego lidera w branży balonowej - firmy QUALATEX.
- Zostaliśmy dystrybutorem firmy CONWIN - największego producenta sprzętu do dekoracji balonowych.
- Uzyskaliśmy Międzynarodowy Certyfikat Artystów Balonowych - CBA
2006-2009
- Uczestniczyliśmy w bardzo wielu międzynarodowych szkoleniach. Przeprowadziliśmy wiele szkoleń dla Polskich firm dekoratorskich.
- Uruchomiliśmy I w Polsce portal dla dekoratorów www.balonalia.pl
- Zmodernizowaliśmy Logo dla branży dekoratorskiej na "COSTA Królestwo Dekoracji"
2010
- Otworzyliśmy kolejne dwa sklepy COSTA - Królestwo Dekoracji.
2011/2012
- Niestety sklepy detaliczne nie poradziły sobie z kryzysem i na przełomie roku oba zostały zamknięte.
2012
- Spółka zmieniała Zarząd Urszula Gajda współzałożyciel firmy COSTA odeszła na zasłużoną emeryturę i w skład Zarządu weszli Wojciech Puławski i Beata Puławska,
- Po zamknięciu sklepów skupiliśmy się przede wszystkim na siedzibie i głównym magazynie sprzedaży przy ulicy Księcia Witolda 48,
- Zmodernizowaliśmy sale sprzedaży, - Znacząco poszerzyliśmy asortyment ślubny, artykuły na party i na wieczory panieńskie.
- Uporządkowaliśmy ofertę firmy tak, aby była stała i dostępna dla naszych klientów na terenie całej Polski
- Pełny zarząd firmy COSTA przejął Wojciech Puławski.
2013
- Spółka zmieniała Zarząd Urszula Gajda współzałożyciel firmy COSTA odeszła na zasłużoną emeryturę i w skład Zarządu weszli Wojciech Puławski i Beata Puławska,
- Kupiliśmy budynek na siedzibę firmy we Wrocławiu przy Kromera 46 wjazd od ulicy Miechowity 2
2014
- Od stycznia do marca przygotowaliśmy budynek do przeprowadzenia COSTA do nowej siedziby,
- 17-21.03 Przeprowadzka COSTA do nowej siedziby przy Kromera 46 i jednocześnie zamknięcie COSTA przy Witolda 48,
- Nowa siedziba - nowe znacznie wyższe standardy, pozostało Logo i asortyment ale ekspozycję zmieniliśmy całkowicie
- Zmieniamy politykę i staramy się z COSTA stworzyć Miejsce Inspiracji - miejsce w którym zarówno dekoratorzy jak i osoby zajmujące się gastronomią będą mogły czerpać inspiracje,
- W październiku uruchomiliśmy zupełnie nowy sklep internetowy - sklep znacznie nowocześniejszy i znacznie czytelniejszy dla klientów.
2015
- Przeprowadziliśmy wiele modernizacji zwiększającej komfort dokonywania zakupów w naszej firmie,
- Rozszerzyliśmy stałą ofertę COSTA o produkty z segmentu premium.
- We wrześniu kupiliśmy Hurtownię Opakowań Jednorazowych Pakmar,
Plany na najbliższy czas:
- 2016 Remont parkingu i przestrzeni na zewnątrz naszej siedziby Uruchomienie kwiaciarni z żywymi kwiatami na miarę COSTA
- Dalsze podnoszenie standardów Miejsca Inspiracji COSTA
- Stworzenie z COSTA miejsca uwielbianego przez dzieci, młodzież i dorosłych
- 2017 Uruchomienie kwiaciarni z żywymi kwiatami na miarę COSTA
Motto naszej firmy:
"Jest tylko jeden szef. Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół – po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej".
Sam Walton